• Kodlio Yazılım
  • 04 Nisan 2025
  • Kodlio

ERP Uygulama Süreci Rehberi

ERP uygulamanızı planlıyorsunuz. Sizin için ideal olan ERP’ yi seçtiniz ve şimdi tek yapmanız gereken onu uygulamak. ERP uygulamasının zorlu bir süreç olduğunu biliyorsunuz. Maalesef ki, başarısız ERP uygulamalarının oldukça yaygın ol

ERP uygulaması nedir? İşletmenizde bir kurumsal kaynak planlama (ERP) sistemi uygulamanız finans, insan kaynakları, satış ve üretim dahil olmak üzere bütün departmanlarınızı etkiler. ERP sisteminizi bütün işletmenizin dahilinde planlama, yapılandırma veya özelleştirme ve yaygınlaştırma sürecini ERP uygulaması olarak tanımlıyoruz. Uygulamanın başarılı olmasını sağlamak için, uygulamadan önce ve uygulama sırasında ilgili ana birimlere danışmanızı ve böylece tüm işletmenizi değişikliğe hazırlamanızı öneririz. Mevcut verilerinizin temizlenmesi ve yeni sisteme aktarılması gerektiği için ERP sistemini uygulama süreci genelde aylar sürmektedir. ERP uygulama süreci nedir? ERP uygulama süreci, yazılım yüklemenizi, hem finansal hem de işlemsel verileriniz olmak üzere tüm verilerinizi aktarmanızı, süreçlerinizi eşlemenizi ve programı gerçek anlamda kullanmaları için kullanıcılarınızı eğitmenizi içerir. Bu süreç, ERP uygulamanızın başarılı olup olmadığını gösterecektir. O zaman nereden başlıyoruz? ERP uygulamanızı en başından sonuna kadar planlamanız için size bu rehberi hazırladık. İçinde gerçek-hayat tavsiyeleri, uzman tüyoları ve hızlı adım-adım etapların bu olduğu bu rehberde aşağıdaki konuları ele alacağız: • Takip edilmesi kolay yedi adımda ERP sistemi nasıl uygulanır • Etkili bir değişim yönetim planı oluşturmak (ve bunu uygulamak için size yardımcı olması gerekenler) • ERP uygulaması gizli maliyeti ve bunların nasıl tahmin edileceği • Mevcut verilerinizin yeni ERP sistemine aktarılması • Faaliyete geçirme ve projenizin başarısını değerlendirme Hazırladığımız rehber (maalesef) sizin adınıza ERP sistemini kuramaz. Ancak, uygulama sürecini derinlemesine anlamanız ve başarılı bir proje yürütme şansınızı arttırmak için gerekli olan bilgi, kaynak ve şablonları temin eder.Bu da yeterince iyi değil mi? ERP uygulamasının adımları nelerdir? 1. ERP proje ekibinizi oluşturun: bütün departmanlarda uygulamaya sorunsuz geçilmesinden sorumlu olacak ekipte kimlerin olacağını planlayın. 2. ERP değişim yönetimi planı nasıl oluşturulur: uygulama esnasında eski sistemden yenisine aktarım aşamalarında ekibinizi nasıl destekleyeceğinizi belirleyin. 3. ERP uygulama bütçenizin hesaplanması: ERP uygulamanızın maliyeti ne olmalı ve öngöremediğiniz gizli maliyetleriniz. 4. Veri aktarımınızı başlatmak: verilerinizi eski sitemden yeni sisteme aktarmak için bir plan gerekmektedir — ve o plan işte tam burada başlar. 5. Kullanıcılarınızı ERP kullanma konusunda eğitmek: sistem kullanıcılarından her birinin ne kadar eğitime ihtiyaç duyduğuna nasıl karar verilir. 6. ERP faaliyete geçtiğinde yapılması gerekenler: sistemi faaliyete geçirmeye hazırsınız — her şeyin yolunda gitmesini nasıl sağlarsınız? 7. ERP projenizin başarılı olup olmadığının değerlendirmesi: ERP uygulamanızı tamamladınız — başarılı oldu mu? 1. ERP proje ekibi kurun İşin başından bilmek lazım: bu projeyi kendi başınıza planlamak epey sıkıntılı olacaktır. Verimli ve işine odaklı bir ERP uygulama ekibi kurmak işinizi çok ama çok kolaylaştıracaktır. Başlangıç olarak, aşağıdaki “temel” elemanlara ihtiyacınız olacaktır • Proje Yöneticisi: lider. Muhtemelen siz, kendiniz. • Uygulama Analist Uzmanı: veri aktarımı ve temizlenmesinden sorumlu • Uygulama Geliştiricisi: sistemi gereksinimlere göre özelleştirmekten sorumlu • QA Test Mühendisi: sistemin test edilmesini ve performans çalışmalarını yönetir Uygulamanızın bütün departmanlar bazında sorunsuz gerçekleşmesi (ve çalışanlarınızın hepsinin ‘IT bize ne yapacağımızı öğretiyor’ diyerek, sizin dikkatlice hazırlanmış planlarınızı kenara atmasını önlemek) için birkaç insana daha ihtiyacınız olacaktır.mBu daha çok sizin ilgili ana birimlerin hangileri olduğuna bağlıdır — ve ERP’ nin doğası gereği bu birimler, sizin hangi işlevselliği uygulamak istediğinize bağlı olarak işletmeden işletmeye değişmektedir. Değişik işlevleri uygularken dahil etmeniz gereken ilgili birimlerden aşağıda örnekler verilmiştir: